Ostatnie fotografie z dnia 13 grudnia 2024 roku prezentują jak dynamicznie przebiegają prace modernizacyjne na linii kolejowej nr 104, prowadzącej do Chabówki. Pokazuje je PKP-Polskie Linie Kolejowe, które są odpowiedzialne za ten gigantyczny projekt inwestycyjny. Inwestycja ta rozpoczęła się jesienią 2023 roku i obejmuje nie tylko gruntowną przebudowę torów i trakcji, ale również konstrukcję wielkich wiaduktów oraz infrastruktury drogowej pomiędzy stacją w Nowym Sączu a bocznicą kolejową w Klęczanach. Wszystkie te działania pochłoną kwotę około miliarda złotych. Zadaniem ich wykonania zajmuje się konsorcjum firm Torpol S.A. i Intop Warszawa. Autorem zdjęć jest Piotr Hamarnik, reprezentujący PKP-Polskie Linie Kolejowe.
Przebudowa linii kolejowej numer 104 pomiędzy Chabówką a Nowym Sączem to proces składający się z wielu etapów i odbywający się na różnych odcinkach. Jest ona częścią szerszej inwestycji, realizowanej przez zarządcę infrastruktury kolejowej – PKP Polskie Linie Kolejowe SA, znaną pod nazwą „Podłęże – Piekiełko”. Oprócz modernizacji i elektryfikacji 75 km odcinka Chabówka – Nowy Sącz, właściciel planuje również wybudować 58-kilometrowej długości nową linię, która będzie łączyła Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną.
Zgodnie z informacjami udzielonymi przez PKP-PLK, punkt początkowy nowej linii kolejowej nr 622 jest przewidziany na posterunku odgałęźnym Podłęże R401 (zgodnie z SW Węgrzyce), usytuowanym na linii kolejowej nr 91 prowadzącej z Krakowa Głównego do Medyki. Trasa ta poprowadzi w kierunku południowym przez miejscowość Gdów aż do Szczyrzyca. Tam, droga kolejowa rozbije się na dwie trasy: jedna poprowadzi do Tymbarku (to będzie kontynuacja linii nr 622) a druga do podgórza Fornale (linia kolejowa nr 623). Ta ostatnia połączy się z modernizowaną linią kolejową nr 104 Chabówka – Nowy Sącz.