Nowotarskie Starostwo Powiatowe w pełni zdigitalizowało swoje usługi

Starostwo Powiatowe w Nowym Targu, dzięki wysiłkom swojego Zespołu Informatyków, jest pionierem w pełnej obsłudze cyfrowej, zbierając przy tym wiele pochwał za swoje działania. Obecnie, praktycznie każda sprawa urzędowa może być załatwiona online, przez mieszkańców powiatu. Nie tylko petenci czerpią korzyści z cyfryzacji – również pracownicy urzędu przeszli na obsługę elektroniczną dokumentów.

Transformacja cyfrowa nie jest już nowością w wielu sektorach – np. bankowości, gdzie wykonujemy przelewy z naszych smartfonów, otwieramy konta bankowe za pomocą komputerów i płacimy za zakupy w sklepach używając cyfrowych form płatności. Ale co się dzieje w sektorze publicznym? Od 2008 roku urzędy stopniowo rozpoczęły proces cyfryzacji swoich usług. Wprawdzie system ePUAP został uruchomiony 14 kwietnia 2008 roku i od tego czasu teoretycznie każde podanie mogło być złożone do urzędu drogą elektroniczną, jednak mimo upływu wielu lat (jest obecnie rok 2024) – nie we wszystkich urzędach system ten działa efektywnie.

– Jesteśmy w pełni elektroniczni, obsługujemy elektroniczne projekty budowlane (można składać projekt budowlany elektronicznie) i wszystkie nasze jednostki mają ePUAP oraz co ważniejsze – uruchomione, działające skrytki e-doręczeń – uwydatnia Radosław Jastrzębski, Główny Specjalista ds. Systemów Informatycznych w Starostwie Powiatowym w Nowym Targu.

Urząd przyjmuje wnioski o pozwolenie na budowę drogą elektroniczną, a następnie wydaje i przesyła decyzje w formacie cyfrowym. Co więcej, za pomocą usługi paczkomatu możemy wymienić tablice rejestracyjne naszego samochodu lub nadać pismo czy przesłać dokumenty do Starostwa Powiatowego w Nowym Targu za jedynie 5,99 złotych, korzystając z dedykowanego kreatora na stronie internetowej starostwa.